31 Mart 2008 Pazartesi

Istanbul Ortasinda Aricilik

89 tane arili kovanin bulundugu yere bi bakarmisiniz...!!Arilarin bulundugu yerden manzaraya. Istanbulda biz ne ariyoruz diyorlardir.

Benim evde arilik yerinden gorunuyor karsida. Resimde ok ile gosterilen yer benim ev. Ama ben bunlari evden gorememisim.




Bunuda mi gorecektik yani. Bunu yayinladigim icin ozur dilerim ama ibret olsun. Peteklerinini disarida korumasiz bir yerde sorumsuzca birakirsaniz sumuklu bocekte gelir, farede gelir...vb..



Arilar istanbulun gobeginde ne bulacaklar? Hava soguk oldugundan calisan ari yoktu.


Yerden yukseltilmeden birakilan kovanlarda vardi.




20-25 tane kadar temel petegin kovanlarindan vardi.







Eski, kirik kovanlarda aralarda tek tuk vardi.





Yeni kovan cercelerini inceledim. Bayagi hosuma gittiler. Cerceve altlarina temel petek yerlestirmek icin yer bile yapilmis.


Daha hic kullanilmamis yeni kovanlarda vardi.



Sandik tipi 20 cercevelik kovanin ici.Arada 1 cerceve girecek kadar bosluk var. Herhalde buda cerceveleri rahat hareket ettirmek icin gerekli olan bosluk olsa gerek.






Sandik tipi 20 cercevelik kovanlardanda epeyce vardi. Resimdekilerde ari var. Ari olmayanlar 20 cercevelikler daha fazla sayida ,kenarda bekliyorlardi.






Karakovanlarda ari yoktu. Stokta bekliyorlar.








Bunlarda ruset kovanlar, yaklasik toplam 89 kovan saydim. Kimsede yoktu. Acaba kimin bu istanbulun gobegindeki kovanlar.






Bugun is donusu goztepe E5 yaninda gozume kovanlar takildi. Hemen eve gidip fotograf makinami alip kovanlarin oldugu yere geldim. Istanbulun en islek yerlerinde bu kovanlar ne ariyorr..















3 yorum:

Unknown dedi ki...

tuncay kardeş o kovanlar kime ait olduğunu bilmem ama,mutlaka karadenizlidir,karakovanlar ele vermiyormu

ariciahmet dedi ki...

İstanbulun içinde çatı katında kapalı bahçede arı bulunduran arkadaşlar var biliyorum.da bu resmı bizum rizeli bir arıcı amca var görürsa çildirir.bu sene olur erzurum yolu asfalta 100 metre yakınına arı koyduğu için görevliler tarafından kaldırıldı yolda trafık akışı saatda 20 arabayı geçmez.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Tuncay kardeş,umarım o arıların sahibi size kızmaz.Arıların yerini reklam ettin diye :)
Fakat daha çok merak ettiğim o yol kenarında o kadar arı ne bal bulacak.